Gå til hoved indhold

Leg og Læring med strøm på

Leg og læring – med strøm på omhandler muligheden for at benytte digitale legeredskaber på dagtilbudsområdet.

Kort beskrivelse af projektet

Legeredskaberne kan være medvirkende til at udgøre en platform for succes og positive erfaringer for børn i udsatte positioner.

De digitale gadgets skal ses som et supplement til, hvordan man kan arbejde med den styrkede pædagogiske læreplans seks læreplanstemaer. De digitale legeredskaber kan være med til at give legene en ny dimension, som både er inkluderende og har fokus på teknologiforståelse.

Målgruppe

Målgruppen er hhv. børn i kommunens dagtilbud, samt ledere og medarbejdere i kommunens dagtilbud. Endelig er forældre til børn i dagtilbud også i målgruppen.

Projektstatus

Drift

Ligger der udefrakommende krav til grund for projektet (lovgivning mv.)?

Nej

Hvilket eller hvilke pejlemærke(r) relaterer projektet sig til?

Teknologi skal frigive ressourcer og skabe borgernær værdi. Forstå og udnytte teknologiernes muligheder.

Projektets strategiske tema:

Udvikling af kerneopgaver

Angiv på en skala fra 1-5 projektets potentiale for at øge borgertilfredsheden:

5

Angiv på en skala fra 1-5 projektets potentiale for frigivelse af ressourcer:

1

Angiv på en skala fra 1-5 projektets potentiale for øget faglig kvalitet:

5