Kort beskrivelse af projektet
I Gentofte Kommune bliver der brugt mange ressourcer på at besvare borgerhenvendelser vedr. spørgsmål om korrekt affaldssortering og tømning/ udskiftning af affaldscontainere.
Mange af henvendelserne kommer ind via e-mails og telefonopkald, som tager tid at behandle. Informationen er tilgængelig på kommunens hjemmeside i dag og formålet med projektet er at afdække og undersøge, hvorvidt brug af kunstig intelligens kan levere god og relevant/præcis information til borgerne samtidig med at sagsbehandlingstiderne nedbringes og ressourcetrækket mindskes.
Målgruppe
Borgere i Gentofte Kommune samt medarbejdere i Affald & Genbrug.
Projektstatus
Afdækning
Ligger der udefrakommende krav til grund for projektet (lovgivning mv.)?
Nej
Hvilket eller hvilke pejlemærke(r) relaterer projektet sig til?
Teknologi skal frigive ressourcer og skabe borgernær værdi, Brug data til at skabe værdi for borgere og virksomheder, Forstå og udnytte teknologiernes muligheder
Projektets strategiske tema:
Forsøg med teknologier
Angiv på en skala fra 1-5 projektets potentiale for at øge borgertilfredsheden:
5
Angiv på en skala fra 1-5 projektets potentiale for frigivelse af ressourcer:
4
Angiv på en skala fra 1-5 projektets potentiale for øget faglig kvalitet:
4