Kort beskrivelse af projektet
Rekruttering, onboarding og offboarding koordineres i dag på tværs af hver enkelt arbejdsplads i Gentofte Kommune og trækker ressourcer fra mange forskellige teams/afdelinger i kommunen herunder; Økonomi og personale, HR, Personalejura og Kommunikation.
Med forsøget ønsker vi at foretage en analyse af, hvordan processen ’Fra en nuværende ansat i GK stopper til en ny medarbejder er startet’ kan understøttes ved brug af kunstig intelligens. En analyse kan bane vejen for at øge kvaliteten af samt effektivisere rekrutterings- og onboarding opgaver.
Målgruppe
Arbejdspladser på tværs af Gentofte Kommune som ansætter kandidater samt medarbejdere i de tværgående funktioner.
Projektstatus
Afdækning
Ligger der udefrakommende krav til grund for projektet (lovgivning mv.)?
Nej
Hvilket eller hvilke pejlemærke(r) relaterer projektet sig til?
Teknologi skal frigive ressourcer og skabe borgernær værdi
Projektets strategiske tema:
Forsøg med teknologier
Angiv på en skala fra 1-5 projektets potentiale for at øge borgertilfredsheden:
2
Angiv på en skala fra 1-5 projektets potentiale for frigivelse af ressourcer:
4
Angiv på en skala fra 1-5 projektets potentiale for øget faglig kvalitet:
3