Vi har formuleret tre pejlemærker, som sætter retningen for digitaliseringsindsatsen. Med pejlemærkerne som retningsgivere arbejder vi med projekter inddelt i tre strategiske temaer.
Når vi digitaliserer og tager nye teknologier i brug, gør vi det ud fra fire principper, som forholder sig til etik, data og kompetencer.
For at have en ramme og retning for arbejdet med data, har vi udarbejdet en datastrategi. Data er et gennemgående element i både pejlemærker og principper. Datastrategien skal understøtte en øget anvendelse af data til at forbedre opgaveløsningen og udvikle kerneopgaven.
Når vi arbejder med digitalisering og teknologi, lægger vi vægt på gevinster og potentialer i indsatserne og forsøgene. Gevinsterne og potentialerne kan for eksempel have karakter af serviceforbedringer for borgere og brugere, økonomisk gevinst og kvalitet i service og opgaveløsning.
Rammen for arbejdet med digitalisering er tre pejlemærker, fire principper og tre strategiske temaer for de konkrete indsatser.